Uvod
Velikokrat, ko govorimo o „vsebinah z vrednostjo“, si ljudje predstavljajo suhoparne nasvete, dolgočasne monologe in videe brez kančka zabave. Pa to sploh ni nujno res.
Vsebina z vrednostjo ni nujno resna in suhoparna, prav tako pa zabavna vsebina ne pomeni vedno, da gre za brezpomenski “skeč”.
Ključ je v RAVNOTEŽJU.
Kaj pomeni vsebina z vrednostjo?
To je tista vsebina, ki:
- gledalcu nekaj da (npr. znanje, nasvet, idejo, inspiracijo),
- je dovolj zanimiva, da si jo dejansko ogleda do konca,
- je tako uporabna ali relevantna, da jo shrani, deli ali komentira,
- hkrati pa še vedno odraža tvoj karakter in karakter tvoje znamke.
Vsebina z vrednostjo ne pomeni, da morate posneti video, kot da berete navodila za uporabo pralnega stroja. Lahko je duhovita, energična, estetska ali celo čudaška – če ima neko vrednost za tistega, ki to gleda.
Zakaj to deluje bolje kot le „informacija“?
Ker informacije najdemo povsod. Google jih ima na tone. Kar pa gledalci ne najdejo povsod, je naša perspektiva. Naš pogled. Naš ton. Naša izkušnja. To je tisto, zaradi česar je neka informacija relevantna, razumljiva in zapomnljiva.
Zato se nam ni treba poneumljati za oglede. Še posebej ne, če znamo isto zadevo povedati na boljši, zabavnejši ali bolj uporaben način.
Ogledi niso vse. Shranitve, delitve, komentarji, obiski profila in sledenje pa so tisti signali, ki povejo, da smo z vsebino nekoga res premaknili. In to je tisto, kar dolgoročno gradi kredibilnost in odnos z občinstvom.
Primeri iz prakse:
Za naročnika Fit Akademija smo pripravili video, kjer smo predstavili celoten trening za spodnji del, ki jih lahko gledalci naredijo sami. Namesto, da smo video začeli z “Trening za spodnji del telesa” in takoj prešli v vaje, smo začeli z zabavnim in relatable uvodom in zato gledalci niso scrolla-li dalje. Potem pa smo poskrbeli z uporabno vrednostjo – samim treningom.
Rezultat? Čeprav ni bilo ekstremno visokih ogledov, je imel video shranitve tudi 10x višje kot ostale vsebine. In to je tisto, kar veš, da ima uporabno vrednost.

Zato naslednjič, ko boste razmišljali kaj objaviti, se ne sprašujte: “Kaj bo šokiralo? Kaj bo viralno?” ampak: Kaj bo ljudem res prišlo prav – in kako to povemo na zanimiv, svoj način?
Ker prav tu je zlata sredina: vsebina, ki pritegne in nekaj da.
Če vas zanima kako take vsebine ustvariti, nas kontaktirajte na laura@createable.si, da se boljše spoznamo!